|
|||||
TEODORO BAÙ & ANDREA BUCCARELLA
Arcangelo Corelli. Sonatos violai da gambai ir basso continuo
Aranžuotės remiantis Nacionalinėje bibliotekoje Paryžiuje saugomu manuskriptu (Ms. VM7 6308), kuriame dvylika A. Corelli Opus V sonatų smuikui yra perrašytos violai da gambai ir basso continuo
2020 m. rugpjūčio 29 d., 19 val.
Teodoro Baù, viola da gamba (Italija)
Andrea Buccarella, klavesinas (Italija)
Kai 1700 m. Arcangelo Corelli Romoje išspausdino rinkinį “12 sonatų smuikui ir violonei arba klavesinui" (Opus V), jis pradėjo naują muzikos erą ir buvo laikomas stilistinio tobulumo pavyzdžiu. Corelli tapo grynojo apoloniškojo stiliaus tėvu ir daugybė kitų kompozitorių, pradedant jo paties mokiniais, ėmė juo sekti. Rinkinio sėkmę liudija begalė naujų jo leidimų ir redakcijų, paplitusių po visą Europą, kartais su adagio dalies ornamentais (kaip, pavyzdžiui, garsiame 1720 m. olandų leidime, kurį redagavo Jeanne Roger). Ši muzika sklido taip plačiai, kad net pradėjo cirkuliuoti neoriginaliomis formomis: adaptacija concerto grosso žanrui (Geminiani, Londonas, 1726), aranžuotės išilginei fleitai, traversui, violončelei ir violai da gambai. Pastarajam instrumentui dedikuoti du skirtingi leidimai su visomis 12 sonatų: vienas rinkinys saugomas Nacionalinėje bibliotekoje Paryžiuje (Ms. VM7 6308), o kitas turi kelias identiškas kopijas, kur ranka rašyta aranžuočių versija yra susegta kartu garsiu spausdintu Christopherio Simpsono traktatu “Diminucijos violai” apie improvizavimą grojant (jis pirmą kartą išleistas 1659 m., bet buvo plačiai paplitęs po Angliją visą pirmą XVIII a. pusę). Šiame koncerte pristatomos Corelli sonatų aranžuotės violai da gambai remiasi šiais dviem rinkiniais ir semiasi įkvėpimo iš istorinių duomenų apie violos da gambos virtuozus, ypač Prancūzijoje, kurie siekdavo abstulbinti publiką pritaikydami jų instrumentui italų smuiko repertuarą.
Į programą taip pat įtraukta Georgo Friedricho Händelio čiakona klavesinui solo, išleista Londone 1733 m., antrajame šio autoriaus siuitų klavesinui rinkinyje. Tikėtina, kad kompozicija buvo sukurta Händeliui gyvenant Italijoje – čiakonos stilius yra aiškiai itališkas, panašus į Corelli stilių, ypač turint mintyje, kaip kompozitorius traktuoja basso ostinato variacijas ir ornamentus.
Andrea Buccarella
PROGRAMA
Arcangelo Corelli
Sonata D-dur, Nr. 11 (originalas E-dur tonacijoje)
Preludio (Adagio), Allegro, Adagio, Vivace, Gavotta (Allegro)
Sonata B-dur, Nr. 2
Grave, Allegro, Vivace, Adagio, Vivace
Sonata A-dur, Nr. 9
Preludio, Giga, Adagio, Tempo di Gavotta
Georg Friedrich Händel
Čiakona G-dur, HVW 435 (solo klavesinui)
Sonata G-dur, Nr. 6 (originalas A-dur tonacijoje)
Grave, Allegro, Allegro, Adagio, Allegro
La Follia
Daugiau apie atlikėjus: