RomAmor

 

2022 m. rugpjūčio 15 d. Kretingos pranciškonų bažmyčia

 

"Canto Fiorito" (Lietuva)

 

Meno vadovas Rodrigo Calveyra (Brazilija/ Prancūzija)

Renata Dubinskaitė, mecosopranas

Josue Melendez, kornetas

Marco Testori, barokinė violončelė

Davide Pozzi, vargonai / klavesinas

 

RomAmoR

Jau daugiau nei 28 amžius Roma, vadinama amžinuoju miestu, įkvepia aistrą ir meilę nesuskaičiuojamoms kartoms. Šio miesto istorijos turtingumas ir daugiasluoksniškumas galiausiai privedė prie nepriklausomos valstybės – Vatikano – atsiradimo miesto viduje. Nuo Renesanso pradžios beveik kiekvienas popiežius, pradedant Mikalojum V (1447-1455),
siekė įgyvendinti keturis šimtus metų trukusią nuoseklią architektūrinę ir urbanistinę programą, kad paverstų šį miestą pasaulio meno ir kultūros centru.

XVI a. pabaigoje, kuomet renesansą keitė baroko epocha – tai vienas labiausiai jaudinančių laikotarpių meno istorijoje – Roma buvo kultūriškai įtakingiausias Europos miestas. Muzikoje atsirado reiškinys vadinamas Romos mokykla, kurios galva buvo Giovanni Pierluigi da Palestrina – vienas įtaikingiausių visų laikų kompozitorių.

Programos „RomAmoR“ pavadinimas yra palindromas (skaitant žodį Roma atbulai, gaunasi žodis „amor“ (it. meilė), atspindintis simbiotinį šio miesto ir menininkų santykį. Programoje skamba sakralinė ir pasaulietinė muzika, kad perteiktų visas emocijas, kurias Roma įkvėpė kompzitoriams Palestrinai, Girolamo Frescobaldi, Luigi Rossi, Domenico Mazzochi, Stefano Landi ir daugeliui kitų. Ansamblio „Canto Fiorito“ atliekamoje Romos renesanso ir baroko muzikoje išsiskleidžia didžiausia žmonijos įkvėpėja – meilė, visomis jos formomis.

Rodrigo Calveyra

 

 

PROGRAMA

 

Horatio Tarditi: Sveika, Jūrų Žvaigžde

 

Girolamo Frescobaldi: Taip mane niekinate. Ketvirtoji kancona dviems balsams

 

Giovanni Pierluigi da Palestrina/Francesco Rognoni: Graži esi

 

Stefano Landi Augellin / Paukšteli

 

Girolamo Frescobaldi: Pirmoji kancona dviems balsams ir bosui

 

Bernardo Pasquini: Partitos pagal foliją

 

Giovanni Francesco Anerio: O, kokia saldi, Viešpatie

 

Girolamo Kapsberger: Ką tu darai?

 

Domenico Mazzochi: Karčios ašaros

 

Giovanni Pierluigi da Palestrina/ Giovanni Bovicelli: Deja, aš sužeistas

 

Luigi Rossi: Po šešėlio iš operos Užburtoji pilis

 

Giovanni Pierluigi da Palestrina/ Bartolomeo de Selma y Salaverde: Puošiasi laukai (vienam balsui ir bosui)

 

Stefano Landi: Skriskite šen iš Rytų iš operos "Orfėjas"

 


ATLIKĖJAI

 

CANTO FIORITO

Vilniuje įsikūręs tarptautinis senosios muzikos ansamblis „Canto Fiorito“, kuriam vadovauja garsus išilginės fleitos ir korneto atlikėjas Rodrigo Calveyra (Brazilija/Prancūzija), savo veiklą pradėjo 2013 m. Ansamblio misija – tyrinėti ir atlikti renesanso ir baroko muziką, ypatingą dėmesį skiriant XVII a. LDK ir Abiejų Tautų Respublikos muzikos paveldui.

Ansamblis nuolat koncertuoja Lietuvoje, ypatingą dėmesį skirdamas regionams ir edukacijai (ansamblio tęstinės rezidencijos Paparčiuose ir Kintuose), organizuoja Tarptautinį Kretingos senosios muzikos festivalį su seniausiais Lietuvoje vargonais. Kartu su partneriais iš Austrijos bei Estijos ansamblis įgyvendino ES fondo „Kūrybiška Europa“ finansuojamą projektą „Hanzos kelias“ septyniose šalyse, surengdamas koncertus Vilniuje ir Kaune, Braitono senosios muzikos festivalyje, „Hanzos dienose“ Rostoke, festivalyje „Jeunesse“ Vienoje, „Glasperlenspiel“ festivalyje Tartu, Bacho kamerinės muzikos festivalyje Rygoje ir Amsterdame. „Canto Fiorito“ koncertavo Norvegijoje, Austrijoje bei Slovėnijoje, Stokholmo senosios muzikos festivalyje, „Musiq’3“ Briuselyje ir Namiūro muzikos festivalyje, Šiaurės viduramžių muzikos festivalyje „Nomemus” Švedijoje, Pordenone sakralinės muzikos festivalyje Italijoje, „Via Mediaeval“ festivalyje Vokietijoje. „Canto Fiorito“ rengia baroko operų premjeras, inicijavo kasmetinį Vilniaus baroko architektūros meistrui Jonui Kristupui Glaubicui dedikuotą koncertų ciklą jo sukurtose bažnyčiose. 2020–2021 m. ansamblis įgyvendino LDK muzikos edukacijos projektą „Spindinti Lietuva” penkiuose regionų miestuose kartu su Norvegijos ansambliu „Silva Norvegica“.

2014 m. „Canto Fiorito“ įrašė albumą „Deus Deus Meus“, kuriame pristatoma XVII a. Vilniuje kūrusio kompozitoriaus Giovanni Battista Cocciolos muzika. 2021 m. kartu su mecosopranu Renata Dubinskaite „Canto Fiorito“ įrašė albumą „Barbara Strozzi. La voce sola”, kurį išleido „Brilliant Classics“.

 


RODRIGO CALVEYRA

Meno vadovas Rodrigo Calveyra, gimęs Brazilijoje, studijavo išilginę fleitą pas Conradą Steinmanną Bazelio „Schola Cantorum“. Tuo pat metu specializavosi viduramžių muzikoje pas Pedro Memelsdorffą Milano „Civica Scuola di Musica“. Vėliau baigė korneto studijas Trosingeno aukštojoje muzikos mokykloje.

Calveyra yra nuolatinis garsaus senosios muzikos ansamblio „Cappella Mediterranea“ narys ir jo dirigento Leonardo Garcia Alarcono asistentas. Kaip solistas Calveyra grojo su Brazilijos, Šveicarijos, Italijos ir Argentinos orkestrais, dirbo su tokiais dirigentais kaip Pablo Herreras Casado, Alessandro di Marchi, Martin Gester, Benoit Haller ir kt. Jis grojo daugumoje prestižiškiausių senosios muzikos festivalių Europoje ir Pietų Amerikoje. Jis buvo Brazilijoje įkurto ansamblio „Instrumentarium“ meno vadovas, su šio ansamblio nariais Victor Torres ir Manfredo Kraemer surengė daugiau nei 150 koncertų Pietų Amerikoje ir Europoje. Jis įrašė kompaktines plokšteles su tokiomis kompanijomis kaip „Hamonia Mundi France, „Deutsche Harmonia Mundi“, „Ambronay Editions, „Ricercar“, „Calliope“, „France Musique“, „Radio France“ ir kt.

 

 

FESTIVALIO RĖMĖJAI