AVE MARIS STELLA. Marc-Antoine Charpentier sakralinė muzika

 

Rugpjūčio 12 d., šeštadienis, 19 val., Kretingos pranciškonų bažnyčia

 

Ansamblis I Gemelli (Prancūzija)
Muzikinės dalies vadovas Emiliano Gonzalez Toro, tenoras (Šveicarija / Prancūzija)

Meno vadovė Mathilde Etienne (Prancūzija)


Anders Dahlin (tenoras), Nicolas Brooymans (bosas), Violaine Cochard (vargonai)

 

Nors Marc-Antoine Charpentier laikomas vienu didžiausių XVII amžiaus pabaigos Prancūzijos kompozitorių, mažai žinoma apie jo liturginės muzikos kūrinius. Jo tribalsiai motetai – dvasingumo ir tikėjimo įkarščio kupini kūriniai, yra tikri mini-šedevrai, tarsi intymus priedas prie Didžiojo Amžiaus muzikos. Kompozitoriaus kūrybinis genialumas atsiskleidžia rafinuotume ir giliame vokalinio meno išmanyme: haute-contre (lt. aukšto tenoro) partiją dainuodavo pats M. A. Charpentier. Mergelės kultas, ypač sustiprėjęs po Tridento susirinkimo, šiuose motetuose išreiškiamas su didžiausiu atsidavimu, ekspresija ir švelnumu.

 

PROGRAMA

 

Marc-Antoine Charpentier
(1643-1704)

 

Motet a voix seule sans orgue / Motetas balsui solo be vargonų

 

Salve regina des jésuites / Jėzuitų “Sveika, Karaliene”

 

H360: Motet pour la vierge à 2 voix Felix namque es / Motetas Mergelei dviem balsams “Laiminga esi”

 

H84: Litanie a la vierge à 3 voix / Litanija Mergelei trims balsams

 

Prelude by Jean-Henri d’Anglebert / Jean-Henri d’Anglebert Preliudas

 

H36: Salut pour la veille des O = O salutaris hostia / Pasveikinimai iš O raidės = O, dieviškoji ostija

 

H37: O sapientia / O, išmintie

 

H38: O Adonai / O, Jahve

 

H39: O radix Jesses / O, Jesės šaknie

 

H42: O Rex Gentium / O, giminės Karaliau

 

H43: O Emmanuel Rex / O, Karaliau Emanueli

 

H548: Passecaille de la sonate à 8 / Pasakalija iš sonatos 8 balsams

 

H328: Supplication pro defunti ad beata Virginem / Malda už mirusiuosius Mergelei Marijai

 

H73: Magnificat

 

 


ATLIKĖJAI

 

I GEMELLI

 

2018 m. Emiliano Gonzalez Toro ir Mathilde Étienne įkurtas ansamblis “I Gemelli” specializuojasi XVII amžiaus vokalinėje muzikoje. Jo misija – atlikti garsiausius ir mažiau žinomus šio laikotarpio kūrinius, taip pat ir iš neišleistų natų, manuskriptų. Kitaip negu kolektyvuose, kuriems vadovauja dirigentas iš orkestro duobės ar basso continuo komandos, šis ansamblis seka paskui dirigentą-dainininką, vadovaudamasis deklamacijos meno ir teksto retorikos pritaikymo muzikoje principais. Ansamblio kviestiniai atlikėjai yra tarptautinės muzikos žvaigždės ir talentingi jaunosios kartos dainininkai bei instrumentininkai.

 

Ansamblis koncertavo Eliziejaus laukų teatre, Versalio operoje, Tulūzos kapitolyje, Ženevos Viktorijos salėje, Metzo arsenale ir kt. Jis buvo pakviestas į Ambronay, Sablé, Pontoise, Freiburg, Regensburg, La Moutte, Krokuvos, Vilniaus, Royan, Carouge, Onex, Kretingos, Quimper festivalius ir daugelį kitų. 2019 m. ansamblis „I Gemelli“ debiutavo tarptautinėje baroko muzikos scenoje su pripažinimo iškart sulaukusiu pirmuoju Ch. M. Cozzolani „Mišparų“ disku („Choc Classica“, „Diapason d'or 2019“ prizai), o po to pristatė C. Monteverdi operą „Orfėjas“ Eliziejaus laukų teatre Paryžiuje. 2021 m. išleistas antrasis ansamblio diskas “Soleil noir” taip pat susižėrė krūvą apdovanojimų (“Diapason d'Or”, “Diamant Opéra Magazine”, “Opera News' Critics Choice” ir kt.). Tais pačiais metais ansamblis įrašė ir C. Monteverdi operą “Orfėjas” (“5 Diapasons”, “Diamant Opéra Magazine”, “Figaro” apdovanojimai). Ansamblis tęsia C. Monteverdi operų trilogijos pastatymus ir įrašus (“Uliso sugrįžimas” ir “Popėjos karūnavimas”). 2022 m., siekiant įgyvendinti ambicingus ansamblio ir jo menininkų projektus, buvo sukurta jų pačių įrašų kompanija „Gemelli Factory“. Pirmasis „Gemelli Factory“ išleistas diskas „Veidrodžių kambarys“ taip pat įvertintas gausiais apdovanojimais.