MANFREDO KRAEMER & THE RARE FRUITS COUNCIL

Hortus Musicus: XVII a. kamerinė muzika smuikui, bosinei violai ir vargonams

 

 

2018 m. rupgjūčio 18 d. 19 val.

The Rare Fruits Council:

Manfredo Kraemer, smuikas

Juan Manuel Quintana, bosinė viola

Luca Guglielmi, vargonai

 

 

„Barokas“ yra kilęs iš portugališko žodžio barocco, kuris reiškia netaisyklingą perlą, dažniausiai, nedidelį. Bet tai yra ir terminas, išreiškiantis transistorinę ir pasikartojančią meno formą, priešingą klasicizmui: jei visas klasicizmas yra racionalus, vyriškas ir apoloniškas, tai barokas yra iracionalus, moteriškas ir dioniziškas.

Kad kartu susirinktume aplink nedidelį Kretingos vargonų perlą, mes nusprendėme muzikos agapėje pasidalinti panašaus profilio kūriniais ir kompozitoriais. Jie nepriklauso žinomiausiems baroko kompozitoriams, visi jie atstovauja ypatingai drąsų ir laisvą XVII amžiaus antrosios pusės stilių.  

Dietrichas Buxtehude ir Johannas Pachelbelis, vienas iš Šiaurės, o antras iš Pietų Vokietijos, buvo geriausi savo laiko – vienos kartos prieš Johanną Sebastianą Bachą – vargonininkai. Dar visai neseniai Pachelbelis buvo nepelnytai žinomas tik kaip vieno kūrinio – garsiojo Kanono kūrėjas. Tuo tarpu Buxtehude, šiandien jau neišvengiamai garsus, ilgą laiką buvo daugiausia iš anekdoto apie Bachą, ėjusį visą savaitę pas jį pėsčiomis į Liubeką, kad „suprastų šį bei tą apie jo meną“.

Kroměříž pilyje dabartinėje Čekijos Respublikoje saugomos turtingiausios XVII a. muzikos kolekcijos. Per savo valdymo laikotarpį princas vyskupas Carlas Liechtenstein-Castelkornas surinko daugiau nei 1000 žinomų ir nežinomų kompozitorių kūrinių. Daugeliu atvejų ši kolekcija yra vienintelis egzistuojantis jų šaltinis.

Tokie kompozitoriai kaip Antonio Bertalis ar Augustinus Kertzingeris būtų praktiškai nežinomi, jei ne ši kolekcija. Gimęs Veronoje Bertalis dirbo Vienos dvaro muzikantu valdant Ferninandui II, o vėliau tapo šio dvaro kapelmeisteriu ir ėjo šias pareigas iki pat savo mirties 1669 m. Biografinės informacijos apie Kertzingerį praktiškai išvis neišlikę. Mes žinome tik tiek, kad jis dirbo San Vito katedros Prahoje, o vėliau San Estebano katedros Vienoje kapelmeisteriu.

Kompozitoriaus Philippo Friedricho Boeddeckerio biografija taip pat beveik neišlikusi, išskyrus faktą, kad jis dirbo kapelmeisteriu Štutgarte ir Strasbūre. Jis geriau žinomas iš ilgo ir karšto konflikto su savo kolega konkurentu Samueliu Capricornus – jie abu kaltino vienas kitą dėl komponavimo klaidų.

 

William Lawes laikomas tiltu tarp Johno Dowlando ir Henry Purcello. Jis anksti ir tragiškai žuvo civiliniame kare, o jo muzika garsi kontrastais, arba, tiksliau tariant, keisto, rafinuoto kontrapunkto ir paprastumo derinimu. Puikus nedidelio perlo – blizgančio, netaisyklingo ir stebinančio – pavyzdys, autentiškas “barocco”.

 

Manfredo Kraemer

 

 

Programa

 

William Lawes  (1602–1645) Fantazia in D major

Smuikui, bosinei violai ir vargonams

                                                           

Antonio Bertali (1605–1669)Sonata a due in d minor

Smuikui, bosinei violai ir basso continuo

 

Dietrich Buxtehude (1637–1707) Praeludium in g minor BuxWV163

Vargonams

 

Augustinus Kertzinger (? –1678) Sonatina in d minor

Bosinei violai ir basso continuo

 

Philipp Friederich Boeddecker (1607–1683) Sonata in d minor

Adagio/Allegro/Adagio/Allegro/Presto/Adagio/Alla Francese/Adagio                              

Smuikui ir basso continuo

 

Johann Pachelbel (1653–1706) Aria Sebaldina in g minor

Vargonams

 

Dietrich Buxtehude (1637–1707) Sonata op. 2 nº 3 in g minor

Vivace/ Lento-Allegro/ Lento-Andante-Grave-Gigue

Smuikui, bosinei violai ir basso continuo

 

 

Manfredo Kraemer CV

The Rare Fruits Council CV